Nr 115
Häromdagen skrev jag om den gigantiska, megastora slushbehållaren som dottern kom hemsläpande med efter ett besök på Skara Sommarland. Den som kostade 149 kr, fast hon hade läst sig till att den kostade 63. Dagen efter ringde jag till Sommarland och fick veta att skylten med rätt prisinformation hade ramlat ner och att de skulle se över hela skyltningen.
Men någon ursäkt fick jag inte.
Då skrev jag till självaste herr vd. Det var igår. Beskrev ärendet och skrev bland annat:
"1) Varför i hela friden säljer ni så idiotiska saker?
2) Det känns riktigt tråkigt att inte få ett ursäkta, en gest eller någonting från Sommarland, för det inträffade.
...
Livet är inte rättvist och är något för bra för att vara sant, så är det oftast inte sant. Det är sanningar jag försöker lära min dotter. Men jag lär henne också att när något blir fel, så försöker man ställa det till rätta.
Jag hade hoppats på att Skandinaviens största vattenpark hade samma rakryggade inställning..."
Idag fick jag ett telefonsamtal, inte från vd:n själv, men strunt samma. Det som betyder något är budskapet. Kvinnan tackade för att jag hade påpekat den bristfälliga skyltningen i förra veckan, så att de hade kunnat fixa till den och dessutom ville de meddela att de nu har slutat att sälja behållarna. De insåg att det inte var rätt grej att sälja.
Jippiee!
Men gladast blir nog Violen, som kan se fram emot värdecheckar motsvarande 149 kronor att spendera på Skara sommarland. Snyggt gjort av Sommarland, tycker jag.
Nu ska jag berätta den goda nyheten för Violen och förklara vad som händer med henne om hon spenderar de pengarna på något lika idiotiskt en gång till...
#blogg100, #bloggswe